Movehome
Du använder en gammal webbläsare.
Vi rekommenderar att du byter till Google Chrome för att webbplatsen ska fungera bra.
logo
    Tillbaka till nyheter
    31 augusti, 2022

    Medvind för Trivselhus

    Trivselhus redovisar försäljningsrekord för verksamhetsåret 2021/2022 tillsammans med en stark resultatförbättring.

    Efter att hela första verksamhetsåret sedan Svensk Husproduktion förvärvade bolaget våren 2021 passerat kan konstateras att Trivselhus fortsatt är på offensiven. Bolaget har lyckats vända den tidigare negativa resultatutvecklingen och rapporterar en omsättning under verksamhetsåret på 1 078 miljoner kronor och ett positivt rörelseresultat på 31 miljoner kronor.

    LÅNGSIKTIGA INSATSER SOM PÅVERKAR RESULTATET

    Bakom resultatet ligger en ökad kostnadsmedvetenhet, en kraftig översyn av omkostnader, prishöjningar, förändringar i säljkåren samt effektiviseringar i fabriken. En nylansering av varumärket Movehome, fokus på interna processer samt strategiskt inköpsarbete och implementering av nytt affärssystem, skapar en långsiktighet i den positiva resultatutvecklingen.

    – Det är fantastiskt att se hur det hårda arbete som lagts ner gett resultat. Våra medarbetare har haft rätt inställning och gjort ett otroligt fint jobb för att vända utvecklingen, men vi nöjer oss inte här, utvecklingen av bolaget fortsätter givetvis, säger Jonas Regnander, VD Trivselhus.

    – Vår satsning på engagerade och välutbildade säljagenter med gedigen erfarenhet och egna agenturer har gjort att vi har kommit närmare marknaden och lyckats ta marknadsandelar. Vi hoppas kunna knyta fler säljagenter av samma kaliber till oss framöver, säger Mikael R Olsson, Affärschef Trivselhus/Movehome.

    MODERN FABRIK MED STOR KAPACITET

    Trivselhus ökade försäljning ställer stora krav på utleveranser från den moderna husfabriken i Landsbro. Leveranstakten har ökat med närmare 40 %, tack vare ökad effektivitet, förändrade rutiner och engagerade medarbetare. Målsättningen är att göra Trivselhus till landets ledande småhustillverkare i premiumsegmentet och samtidigt erbjuda den vassaste digitala utmanaren genom varumärket Movehome.

    – Vi har kapacitet att öka vår produktion och fortsätta leverera i hög takt med korta leveranstider till ännu fler kunder. Dessutom med en stor grundtrygghet i den totalentreprenad vi erbjuder, säger Jonas Regnander, VD Trivselhus.