Jobba hos oss

Årligen skapar Trivselhus hem åt hundratals nöjda kunder. Att jobba hos oss innebär att du blir en viktig del i den processen. Med grundläggande värderingar som kvalitet, kunskap, kreativitet och innovation jobbar vi framåt mot samma mål - nöjda kunder. Så snart vi har en ledig tjänst publicerar vi informationen på den här sidan.

Controller

Vill du jobba som Controller i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig!

Som Controller hos oss med fokus på entreprenader ansvarar du för att arbeta proaktivt med analys, kontroll och uppföljning samt ger affärssupport i beslutsprocesser. Du identifierar avvikelser, jobbar med kostandseffektivisering samt KPI uppföljning. Du drivs av att studera trender, göra analysen och komma med förbättringsförslag. Utöver det bidrar du på vår fortsatta resa kring effektivisering och digitalisering genom att förfina/förbättra vår uppföljning mot bolagets alla delar samt skapa rapporter och uppföljning. I rollen som Controller ingår du i ett team på fem personer där vi stöttar och hjälper varandra. Samtidigt som du motiveras av att jobba proaktivt har du inga problem att ta vissa uppgifter inom löpande redovisning när det behövs. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Landsbro. Tjänsten är en heltidstjänst och du rapporterar till vår Ekonomichef.

Vem är du?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet som Controller. Du har en bred bas av finansiella verktyg i din egen verktygslåda och har god kunskap inom finansiella processer och rutiner. Som person är du analytisk, affärsorienterad, utvecklingsfokuserad och självständig. Det är meriterande om du jobbat inom byggbranschen tidigare. Det är även meriterande om du tidigare jobbat med vårt affärssystem Jeeves, men huvudsaken är att du är duktig på IT generellt samt har god vana i Excel. Som person är du prestigelös och drivs av att samarbeta med andra för att nå bästa möjliga resultat tillsammans. Du har även god social förmåga.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett spännande jobb med stort ansvar i ett sammanhang som utvecklas och satsar! Hos oss får du möjlighet att påverka, driva och göra skillnad. Dessutom kommer du in i ett sammanhang med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som har roligt tillsammans!

Läs mer om tjänsten och ansök här

Entreprenadsamordnare

Har du erfarenhet av administration inom byggsektorn? Vill du ha en roll i ett bolag som växer och satsar stort framöver? Då kan detta var rätt roll för dig!

Nu söker vi dig som vill bli Entreprenadsamordnare hos oss, en administrativ roll där du stöttar våra byggledare ute på fältet vid upphandling av entreprenader. Du agerar spindeln i nätet och är den som skriver avtal och underlag samt har koll på fakturor och följer upp kostnader. Du tar emot orderunderlag och är koordinator under byggtid för interna och externa parter. Ditt arbete bidrar till ökad andel nollfelshus och nöjda kunder, att uppsatta tidplaner hålls samt antalet kalkylavvikelser minskar och att företaget i slutänden kan uppnå god lönsamhet.

Exempel på arbetsuppgifter:
Medverka vid interna avstämningsmöte.
Upprätta en tidplan för leveransen tillsammans med entreprenad och produktion.
Kontrollera att betalningsplan följs samt att fakturor är korrekta.
Spara dokumentation och verka för spårbarhet.
Verka för en fungerande lokal entreprenad, utveckling och förbättring.
Upprätta kontraktshandlingar.
Konkurrensutsätta entreprenader.
Du kommer att arbeta i ett team med fem Entreprenadsamordnare. Placeringsort är flexibel men lämpliga orter utifrån vår organisation är Malmö och Kalmar. Tjänsten är heltid och du rapporterar till Entreprenadchefen på Trivselhus.

Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med administration och brinner för det. Har du jobbat med administration inom byggbranschen med erfarenhet av entreprenader och/eller projektledning är det meriterande. Även erfarenhet av upphandling och utbildning inom ekonomi är meriterande. Du har goda datakunskaper och erfarenhet från Jeeves är meriterande. Som person har du god social förmåga, är kommunikativ och är serviceinriktad. Du har även god administrativ förmåga, gillar utmaningar och har lätt för att växla upp när det krävs. I rollen som Entreprenadsamordnare behöver du vara ansvarstagande, ha en god förmåga att bygga förtroende och fatta beslut samt vara strukturerad och kostnadsmedveten.

Vi erbjuder ett spännande arbete på Trivselhus, en arbetsplats som präglas av framtidstro och engagemang. Hos oss får du jobba med ett starkt varumärke och hus av hög kvalitet. I din roll får du ansvar med möjlighet att påverka och driva. Dessutom ser vi till att ha roligt på jobbet!

Läs mer om tjänsten och ansök här

Spontanansökan

Finns det ingen ledig tjänst utannonserad hos Trivselhus just nu? Eller hittar du inte den där tjänsten som skulle passa dig bäst? Skicka in en spontanansökan så kontaktar vi dig om en lämplig tjänst blir aktuell. Vi sparar alla spontanansökningar i sex månader. Är du fortfarande intresserad av att arbeta hos oss efter den tiden kan du skicka in en ny ansökan.

Maila din spontanansökan till oss

Våra medarbetare

Vi tar vårt ansvar som arbetsgivare på stort allvar och försöker på många olika sätt skapa goda, sunda och stimulerande arbetsförhållanden. Vi tror att det är så vi får medarbetarna att trivas och fortsätta att utvecklas under hela sin anställningstid.

Vi vill att våra medarbetare ska må bra och trivas hos oss! Stort fokus läggs därför på våra medarbetares arbetsmiljö, hälsa och säkerhet samt kompentensutveckling.

  • Trivselhus erbjuder alla sina nyanställda introduktionsdagar för att lära känna verksamheten och dess medarbetare samt för att förstå helheten i företagets alla flöden. Det är viktigt att redan under sin introduktion får ta del av våra värderingar, vår kultur, vår vision, våra gemensamma mål och mycket mer. Tillsammans skapar vi engagemang och lyhördhet som är en förutsättning för att medarbetare ska trivas och för att upprätthålla ett välmående företag med god lönsamhet
  • Vi erbjuder våra medarbetare kompetensutveckling genom utbildningar, erfarenhetsutbyte och lärande i eget arbete. Vi säkerställer även att våra chefer och ledare får utbildningar inom ledarskap och arbetsmiljö, men även den kompetensutveckling som krävs för att kunna möta framtidens alla utmaningar.
  • Tillbud, arbetsskador och sjukfrånvaro följs upp systematiskt för att skapa en god arbetsmiljö och vi har ett nära samarbete med företagshälsovården för att jobba förebyggande med frågor inom arbetsmiljö och hälsa.
  • Självklart har vi nolltolerans mot all form av mobbing och trakasserier och vi genomför aktiviteter för att upprätthålla goda värderingar och ett positivt agerade mot varandra, dvs mot medarbetare, kunder och andra samarbetspartners.
  • Vår utgångspunkt i arbetet med jämställdhet och mångfald är att alla medarbetare har samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter inom alla områden. Jämställdhet och inkludering är ett förbättrings- och kvalitetshöjande arbete som leder till ökad effektivitet, produktivitet och lönsamhet.

Varje ny medarbetare genomgår dessutom en obligatorisk utbildning i vår uppförandekod. Det ger våra medarbetare relevant kompetens och medvetenhet inom hållbarhetsområdet för att på så vis kunna genomföra sina arbetsuppgifter med hänsyn till miljö och människa.

Många kompetenser under ett tak

Som arbetsgivare kan Trivselhus erbjuda en bred palett av yrken, många vid vårt huvudkontor i Landsbro, men även vid något av våra försäljningskontor runt om i landet.

Här är några exempel på viktiga länkar i vår starka kedja:

Byggledare – att ansvara för färdigställande av husen. Genom nära samarbete med utförande entreprenörer säkerställs att god kvalitet och tidplaner hålls. Byggledaren besöker regelbundet byggplatser och representerar vid besiktningar.

Entreprenadsamordnare – att ansvara för upphandling samt tidsplanering av entreprenaden och leveranser. Samordnaren samarbetar med byggledare under hela utförandefasen för att uppnå gemensamma mål.

Säljare – att ansvara för att leda kunden genom processen att bygga hus – från ax till limpa. Säljaren hjälper kunden från start med exempelvis placering av hus på tomten, kontakt med kommunen samt genom att ständigt vara den naturliga kontakten för kunden.

Kalkyl – att göra offerter och kalkyler, sammanställa slutbeställningar etc.

Arkitekt – att skapa ett unikt hus anpassat efter kundens önskemål och tomtens förutsättningar.

Konstruktör - att upprätta tillverkningsunderlag till produktionen och till byggplatsen utifrån bygglovsritningen. Som konstruktör använder du dig av den senaste tekniken (3D CAD system).

Fabrikspersonal - i vår flexibla tillverkning finns varierande arbetsuppgifter - från spikning av väggblock, takstolstillverkning och fönstersättning till utlastning och verkstad.

Projektledare – för att samordna våra grupphusprojekt.

Övriga tjänster – traditionella administration- inköps- och ekonomifunktioner.

Behöver du hjälp?

Låt oss guida dig