Movehome
Du använder en gammal webbläsare.
Vi rekommenderar att du byter till Google Chrome för att webbplatsen ska fungera bra.
logoBeställ katalog

    Jobba hos oss

    Årligen skapar Trivselhus hem åt hundratals nöjda kunder. Att jobba hos oss innebär att du blir en viktig del i den processen. Med grundläggande värderingar som kvalitet, kunskap, kreativitet och innovation jobbar vi framåt mot samma mål – nöjda kunder. Så snart vi har en ledig tjänst publicerar vi informationen på den här sidan.

    Affärsutvecklare fritidshus till Svensk Husproduktion AB

    Svensk Husproduktion satsar vidare och söker nu en affärsutvecklare som kan starta upp, utveckla och driva ett nytt affärsområde – fritidshus! Vi är redan etablerade som en av Sveriges största småhusleverantörer och är kända för vår höga kvalitet, smakfulla design och hållbara lösningar genom våra befintliga varumärken Trivselhus, LB-Hus och Movehome. Våra hus utvecklas och produceras i moderna fabriker, dels i småländska Landsbro, dels i skånska Bromölla. Nu står vi inför att utveckla ett helt nytt koncept och varumärke och behöver en kommersiell samt marknadsorienterad person för att driva denna satsning!

    Om rollen

    Som ansvarig för vårt affärsområde fritidshus kommer du att ansvara för att bygga upp och utveckla vårt nya koncept och varumärke genom att analysera marknader, konkurrenter, sortiment och lokalisering samt etablera, driva och utveckla hela affären. Du kommer även vara aktiv och sälja fritidshus själv i denna roll.

    Som ansvarig för detta affärsområde kommer du att arbeta nära våra andra försäljningschefer och koncernledning för att maximera användningen av befintliga resurser och skapa långsiktig tillväxt. Din roll växer med större ansvar i takt med att verksamheten växer.

    Hos oss får du ett stort inflytande på företagets övergripande strategi, kopplat till såväl marknad som försäljning, organisation och på sikt även personal. Samtidig är du den operativa motorn som själv är aktiv ute på marknaden och tar tag i det som behövs.

    Exempel på arbetsuppgifter

    • Etablera, driva och utveckla vårt nya affärsområde och varumärke för fritidshus
    • Analysera och utveckla produktprogram, marknader och lokalisering
    • Leda försäljningsstrategier och stegvis etablera säljkår för att skapa långsiktig tillväxt
    • Säkerställa att våra produkter och varumärkesstrategi möter marknadens krav och kundens behov
    • Tillsammans med partners, koordinera och driva marknadsföringskampanjer och branding för att stärka varumärkets position
    • Rapportera försäljningsmål, resultat och fortsatt utveckling
    • Själv sälja fritidshus och aktivt bearbeta marknaden

    Vi erbjuder en roll som formas och utvecklas tillsammans med dig, där såväl kortsiktiga som långsiktiga mål sätts upp och där ledningen stöttar och bidrar med resurser och kompetens. Du kan bo var som i södra eller mellersta Sverige så länge du är flexibel. Resor i tjänsten förekommer och du behöver besöka våra huvudkontor kontinuerligt.

    Vi söker

    Vi söker en affärsorienterad entreprenör med en kommersiell marknadsorienterad profil som med stort eget engagemang vill skapa, utveckla och bygga upp ett nytt affärsområde mer eller mindre från scratch. Vi tror att rätt person för rollen har:

    • Troligen en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna försäljning, marknadsföring eller ekonomi.
    • Gedigen erfarenhet av försäljning med eget kundansvar där du jobbat med kundsegmentering, satt budget, satt upp försäljningsmål med tillhörande effektiva planer/strategier för att nå dessa.
    • God förmåga att analysera marknaden, identifiera affärsmöjligheter, förstå marknadstrender och sätta sig in i kundernas behov.
    • Erfarenhet av marknad där du byggt koncept, gjort marknads- samt sortimentsanalyser, jobbat med positionering samt erfarenhet av att jobba med varumärkesstrategier.
    • Det är meriterande med erfarenhet av- samt förståelse för småhusbranschen. Annars krävs annan relevant erfarenhet inom försäljning av sällanköpsvaror till privatpersoner.
    • Det är meriterande om du har erfarenhet av att sätta ett affärsområde eller verksamhet på marknaden sedan tidigare.
    • Erfarenhet av ledarskap.
    • Erfarenhet från att sitta i ledningsgrupp.

    Som person är du en affärsmässig entreprenör som arbetar målmedvetet och kreativt och med en långsiktig hållbarhet, där både ekonomi och organisationsutveckling står i fokus. Du jobbar strategiskt men tycker även om att själv vara en ”doer” och jobba operativt ute i verksamheten.

    Vi erbjuder

    Vi erbjuder dig en möjlighet att bygga upp ett helt nytt affärsområde i en kompetent koncern med starka varumärken. I denna roll får du möjlighet att med stor handlingskraft gå från idé till handling men en stark organisation som bollplank i ryggen. Detta är en varierande roll i ett dynamiskt sammanhang. Hos oss kommer du även in i en prestigelös kultur med högt engagemang och framtidstro!

    Ansökan

    Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast 7 december 2025. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24.

    Läs mer och ansök här

    Hussäljare sökes

    Är du en av Sveriges toppsäljare inom husbranschen? Hos oss får du möjlighet att utvecklas vidare och nå ännu högre höjder.

    Kontaktperson: affärschef Mikael R Olsson

    Ansök via mail

    Spontanansökan

    Finns det ingen ledig tjänst utannonserad hos Trivselhus just nu? Eller hittar du inte den där tjänsten som skulle passa dig bäst? Skicka in en spontanansökan så kontaktar vi dig om en lämplig tjänst blir aktuell. Vi sparar alla spontanansökningar i sex månader. Är du fortfarande intresserad av att arbeta hos oss efter den tiden kan du skicka in en ny ansökan.

    Maila spontanansökan till oss

    Våra medarbetare

    Vi tar vårt ansvar som arbetsgivare på stort allvar och försöker på många olika sätt skapa goda, sunda och stimulerande arbetsförhållanden. Vi tror att det är så vi får medarbetarna att trivas och fortsätta att utvecklas under hela sin anställningstid.

    Vi vill att våra medarbetare ska må bra och trivas hos oss! Stort fokus läggs därför på våra medarbetares arbetsmiljö, hälsa och säkerhet samt kompentensutveckling.

    • Trivselhus erbjuder alla sina nyanställda introduktionsdagar för att lära känna verksamheten och dess medarbetare samt för att förstå helheten i företagets alla flöden. Det är viktigt att redan under sin introduktion får ta del av våra värderingar, vår kultur, vår vision, våra gemensamma mål och mycket mer. Tillsammans skapar vi engagemang och lyhördhet som är en förutsättning för att medarbetare ska trivas och för att upprätthålla ett välmående företag med god lönsamhet
    • Vi erbjuder våra medarbetare kompetensutveckling genom utbildningar, erfarenhetsutbyte och lärande i eget arbete. Vi säkerställer även att våra chefer och ledare får utbildningar inom ledarskap och arbetsmiljö, men även den kompetensutveckling som krävs för att kunna möta framtidens alla utmaningar.
    • Tillbud, arbetsskador och sjukfrånvaro följs upp systematiskt för att skapa en god arbetsmiljö och vi har ett nära samarbete med företagshälsovården för att jobba förebyggande med frågor inom arbetsmiljö och hälsa.
      Självklart har vi nolltolerans mot all form av mobbing och trakasserier och vi genomför aktiviteter för att upprätthålla goda värderingar och ett positivt agerade mot varandra, dvs mot medarbetare, kunder och andra samarbetspartners.
    • Vår utgångspunkt i arbetet med jämställdhet och mångfald är att alla medarbetare har samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter inom alla områden. Jämställdhet och inkludering är ett förbättrings- och kvalitetshöjande arbete som leder till ökad effektivitet, produktivitet och lönsamhet.

    Varje ny medarbetare genomgår dessutom en obligatorisk utbildning i vår uppförandekod. Det ger våra medarbetare relevant kompetens och medvetenhet inom hållbarhetsområdet för att på så vis kunna genomföra sina arbetsuppgifter med hänsyn till miljö och människa.

    Många kompetenser

    Som arbetsgivare kan Trivselhus erbjuda en bred palett av yrken, många vid vårt huvudkontor i Landsbro, men även vid något av våra försäljningskontor runt om i landet.

    Här är några exempel på viktiga länkar i vår starka kedja:

    Byggledare – att ansvara för färdigställande av husen. Genom nära samarbete med utförande entreprenörer säkerställs att god kvalitet och tidplaner hålls. Byggledaren besöker regelbundet byggplatser och representerar vid besiktningar.

    Entreprenadsamordnare – att ansvara för upphandling samt tidsplanering av entreprenaden och leveranser. Samordnaren samarbetar med byggledare under hela utförandefasen för att uppnå gemensamma mål.

    Säljare – att ansvara för att leda kunden genom processen att bygga hus – från ax till limpa. Säljaren hjälper kunden från start med exempelvis placering av hus på tomten, kontakt med kommunen samt genom att ständigt vara den naturliga kontakten för kunden. Vi söker dig som har branscherfarenhet och kunskap kring försäljning av nyproduktion.

    Kalkylator – att göra offerter och kalkyler, sammanställa slutbeställningar etc.

    Arkitekt – att skapa ett unikt hus anpassat efter kundens önskemål och tomtens förutsättningar.

    Konstruktör – att upprätta tillverkningsunderlag till produktionen och till byggplatsen utifrån bygglovsritningen. Som konstruktör använder du dig av den senaste tekniken (3D CAD system).

    Fabriksmedarbetare – i vår flexibla tillverkning finns varierande arbetsuppgifter – från spikning av väggblock, takstolstillverkning och fönstersättning till utlastning och verkstad.

    Projektledare – för att samordna våra grupphusprojekt.

    Övriga tjänster – traditionella administration- inköps- och ekonomifunktioner.

    Behöver ni hjälp?

    Låt oss guida er