Movehome
Du använder en gammal webbläsare.
Vi rekommenderar att du byter till Google Chrome för att webbplatsen ska fungera bra.
logo

    Felanmälan Trivselhus

    Har ni byggt hus med Trivselhus? Om det uppstår fel tar vi vårt ansvar för att rätta till avvikelser, med mål att alla våra kunder ska vara nöjda.

    Läs detta innan ni fyller i formuläret

    Många av de vanligaste problemen kan och ska ni själva åtgärda med hjälp av informationen i appen MaintAid där ni finner drift- och skötselinformation för material och utrustning i ert nya hus. Att informationen följs är ett krav för att garantierna ska gälla.

    Är det en olyckshändelse som har orsakat skadan vänder ni er i stället till det försäkringsbolag där ni har er villaförsäkring.

    Felanmälan

    Efter godkänd slutbesiktning har ni 6 månader på er att anmäla eventuella synpunkter och anmärkningar som inte uppdagats vid slutbesiktning.

    Mellan 6-24 månader åtgärdar vi större elfel, vattenskador och ”dörrar/fönster som griper”. Felanmälan görs på den här sidan. Övriga fel tas upp vid garantibesiktningen.

    Vår Eftermarknadsavdelning återkommer till er på kontorstid inom 10 arbetsdagar med information om hur vi går vidare.

    För att vi ska kunna hantera ert ärende på bästa sätt ber vi er att ni fyller i samtliga fält. Kontrollera att era kontaktuppgifter är korrekta så att vi kan nå er.

    Hanteringen av felanmälan sköts av vår koncerngemensamma eftermarknadsavdelning inom Svensk Husproduktion AB. När ni fyllt i formuläret kommer ni därför att bli kontaktade av en medarbetare som arbetar på Svensk Husproduktion.

    Länk till formulär Felanmälan