Felanmälan Movehome

Har ni byggt hus med Movehome? Om det uppstår fel tar vi vårt ansvar för att rätta till avvikelser, med mål att alla våra kunder ska vara nöjda.

Läs detta innan du fyller i formuläret

Många av de vanligaste problemen kan och ska du själv åtgärda med hjälp av informationen i appen MaintAid där du finner drift- och skötselinformation för material och utrustning i ditt nya hus. Att informationen följs är ett krav för att garantierna ska gälla.

Felanmälan av vitvaror ska du alltid anmäla direkt till respektive leverantör.

Är det en olyckshändelse som har orsakat skadan vänder du dig i stället till det försäkringsbolag där du har din villaförsäkring.

FELANMÄLAN

Efter godkänd slutbesiktning har du 6 månader på dig att anmäla eventuella synpunkter och anmärkningar som inte uppdagats vid slutbesiktning. Vi vill att du i möjligaste mån samlar ihop och summerar dina anmärkningar och gör felanmälan via den här sidan i slutet av 6-månadersperioden.

Mellan 6-24 månader åtgärdar vi större elfel, vattenskador och ”dörrar/fönster som griper”. Felanmälan görs på den här sidan. Övriga fel tas upp vid garantibesiktningen.

Movehomes Eftermarknadsavdelning återkommer till dig på kontorstid inom 7 arbetsdagar med information om hur vi går vidare.

För att vi ska kunna hantera ditt ärende på bästa sätt ber vi dig att du fyller i samtliga fält. Kontrollera att dina kontaktuppgifter är korrekta så att vi kan nå dig. Bifoga foton på det aktuella området, gärna en översiktsbild samt närbild(er).

Tack för er felanmälan

Vi återkommer till er på kontorstid inom 7 arbetsdagar med information om hur vi går vidare.

Hälsningar Movehome

Felanmälan

Formuläret innehåller fel.

Behöver du hjälp?

Låt oss guida dig