Trivselhus och Movehome ger kunder ett mer hållbart boende med MaintAid

Trivselhus, tillsammans med systervarumärket Movehome, lanserar nu ett helt nytt digitalt kundstöd. Genom mobilappen MaintAid möjliggörs en bättre överblick och stöd i underhåll och skötsel av det nya hemmet, något som hustillverkaren är först i branschen att erbjuda sina kunder.

I mobilappen MaintAid samlas alla underhållsåtgärder, bruksanvisningar och annan viktig information om hur man sköter om sitt hus lätt tillgängliga, så att kostsam service och för tidiga utbyten lättare undviks.

- Vi skapar hållbara hem ur flera perspektiv och därför känns det extra bra att underlätta för våra kunder att förvalta sitt livsverk på bästa sätt, säger Pernilla Enkler, hållbarhetschef hos Trivselhus och Movehome.

MaintAid gör det helt enkelt lättare och roligare för husägaren att hålla sitt hus och all utrustning i toppskick genom att man får påminnelser om vad som ska göras, när det ska göras och hur det ska göras. Varje kund får vid inflyttningen en förprogrammerad kod som innehåller exakt de underhållsåtgärder som behövs för deras unika hem.

- MaintAid är ett modernt verktyg som förenklar husunderhållet och därmed ger ekonomiskt mervärde, något vi är säkra på att Trivselhus kunder kommer att uppskatta, säger Jan Thunqvist, produktchef för MaintAid hos Virbius.

Trivselhus och Movehome ger kunder ett mer hållbart boende med MaintAid

För mer information, vänligen kontakta:

Pernilla Enkler, hållbarhetschef, Trivselhus AB. Tel: 073-066 34 38, e-post pernilla.enkler@trivselhus.se

Jan Thunqvist, produktchef MaintAid, Virbius AB. Tel: 0706-99 89 49, e-post jan.thunqvist@virbius.se

Uppdaterat: 2018-04-12