VARJE HUS ÄR ETT LIVSVERK

Nu ska Trivselhus bli ännu bättre på att skräddarsy hem och förverkliga människors husdrömmar.
– Insikten att varje nytt hus är ett livsverk genomsyrar allt vi gör, säger Trivselhus vd Jan Johansson.

Trivselhus har alltid guidat sina kunder genom hela byggprocessen, skräddarsytt personliga hem och förverkligat människors husdrömmar. Företaget har också länge varit branschledande när det gäller byggkvalitet, materialval och hantverksmässig omsorg om detaljer. Det är alltså inget nytt i sig, men nu har den småländska hustillverkaren bestämt sig för att bli ännu bättre på det som redan är dess styrka.

– Vi har gjort en omfattande analys av både företaget och branschen och slutsatsen är att marknaden efterfrågar mer av det vi redan är duktiga på. Det är förstås positivt, men betyder också att vi måste bli ännu tydligare med vad vi faktiskt erbjuder och står för, säger Jan Johansson.

Det mest konkreta uttrycket är att Trivselhus har fått ett nytt grafiskt utseende och innehåll på till exempel webben som förbättrar upplevelsen för människor som går i hustankar. Vägledande för både kommunikationen och organisationen är tanken att varje hus är ett livsverk för de människor som ska bo i det.

– Det synsättet ska vi förstärka för att fortsätta vara bäst i branschen. Vi brukar säga att ett nytt hus är som att fysiskt gestalta sin personlighet. Alla människor är olika, men oavsett hur drömmen ser ut ska vi förverkliga den, säger Jan Johansson.

Uppdaterat: 2015-04-17